Instagram captions er teksten du legger ut sammen med et nytt bilde på Instagram. Det hjelper oss med å få mer engasjement (likes og kommentarer) på våre innlegg.

Som vi vet, er engasjement avgjørende for at kontoen vår skal fremstå overbevisende for Instagram-brukere som vurderer å følge oss.

Her er noen tips om hvordan du lager en optimal Instagram caption.

Kjenn merkevarehistorikken din

Først må du vite hvilke egenskaper og verdier du ønsker å representere. Skyt med noen få velvalgte ord som beskriver virksomheten din og bruk riktig tone, avhengig av bransjen og publikummet du har, og presenter personlighet ved å være hensiktsmessig og hold bildeteksten din enkel, men informativ.

Gå etter et målrettet publikum

Det finnes milliarder av Instagram-brukere over hele verden, så det er best å vite hva dine forretningsmål er – demografisk. Desto mer du vet om ditt publikum, desto ​​enklere blir det å tilpasse og gjøre markedsføringsstrategien skreddersydd for deres behov og forventninger. Spør deg selv om publikummet vil forstå referansen og hvis det er behov for deg å legge til mer kontekst i innlegget ditt.

Unngå lange bildetekster

Kort, men omfattende. Noen sveiper gjennom strømmen veldig fort, og bildeteksten som vises i feeden er bare de tre første linjene. Hvis du vil lese hele bildeteksten uten at de trenger å klikke på «Mer», må du bruke 125 tegn eller mindre.

Start med de viktige ordene

Gjør det mer interessant for publikum å lese ved å sette de viktige ordene i begynnelsen av Instagram-bildeteksten. På den måten, hvis bildeteksten din er litt lang, har de god grunn til å trykke «Mer». Plasser hashtags og en @mention på slutten av din caption.

Bruk hashtags klokt

Bruk bare hashtags som er relatert til innlegget ditt og publikummet. Bruk av for mange hashtags vil bare gjøre det vanskelig å lese.

Hvis du vil gjemme hashtags, er det to måter du kan gjøre det på: Begrav dine hashtags fra resten av bildeteksten din ved hjelp av punktum og linjeskift. Instagram skjuler resten av bildeteksten etter de tre første linjene, så hashtags vil ikke bli vist for brukerne, med mindre de trykker på «Mer». Skriv dine hashtags i kommentarfeltet, i stedet for å skrive dem i bildeteksten din.

Når du har publisert innlegget, skriver du hashtags i kommentarfeltet. Så fort noen få kommentarer lagt til innleggene dine, vil ikke hashtagene vises, med mindre alternativet «Se alt» er valgt.

Oppmuntre publikum til å engasjere seg

Be publikum om å legge igjen kommentarer, nevne eller tagge vennene sine, og dele deres meninger. Oppmuntring til engasjement er svært nyttig for å øke kontoens engasjementsrate. Så lenge innholdet ditt er fengslende, vil publikum sannsynligvis gjøre det du ønsker. Noen merker arrangerer kommenter-for-å-vinne-konkurranser som en måte å unngå å øke engagementsraten. Hvem ville vel si nei til å bruke 5 sekunder på å legge igjen en kommentar når det er sjanser for å vinne en kul premie?

Engasjement er en viktig faktor for enhver Instagram-konto. Makten til influencere er basert på kontoens engasjement. Slik velger bedrifter de riktige influencerne for å markedsføre sitt produkt. Videre selger noen influencere Instagram-kontoer som de vokser over tid til andre brukere.

Bildetekster har en direkte innvirkning på engasjementet for innleggene dine. Du kan også bruke relevante ord eller korte setninger i bildeteksten din, eller et spørsmål som oppmuntrer publikum til å kommentere sin mening. Sitater fungerer også godt som Instagram-bildetekster, men sørg for at de er relevante for innlegget ditt. Noen brukere forklarer hva som skjedde bak kulissene i bildetekstene sine.

Et annet levedyktig alternativ for å øke Instagram-følgere og likes er å få promotering fra nettsider som: FluidBuzz.com

Vi har nå gitt deg 6 gode tips som burde hjelpe deg med å skrive en god Instagram-bildetekst.! Husk å bokmerke denne siden så du kan finne de beste tipsene for en god Instagram Caption hver gang du er stuck!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her