Instagram captions er teksten du legger ut sammen med et nytt bilde på Instagram. Det hjelper oss med å få mer engasjement (likes og kommentarer) på våre innlegg. Og som vi er klar over, er engasjement følgelig viktig for at vår konto skal se overbevisende overfor Instagram-brukerne som vurderer å følge oss.

Her er noen tips om hvordan du oppretter en optimal Instagram caption.

1.) Kjenn merkevarehistorikken din – Først må du vite hvilke egenskaper og verdier du vil representere. Skyt med noen få ord som beskriver virksomheten din og bruk riktig tone, avhengig av bransjen og publikummet du har, og presenter personlighet ved å være hensiktsmessig og hold bildeteksten din enkel, men informativ.

2.) Gå etter et målrettet publikum – Det finnes milliarder av Instagram-brukere over hele verden, så det er best å vite hva dine forretningsmål er – demografisk. Jo mer du vet om ditt publikum, jo ​​lettere blir det å tilpasse og gjøre markedsføringsstrategien skreddersydd for deres behov og forventninger. Spør deg selv om publikummet vil forstå referansen og hvis det er behov for deg å legge til mer kontekst i innlegget ditt.

3.) Unngå lange bildetekster – Kort, men omfattende. Noen sveiper gjennom strømmen veldig fort, og bildeteksten som vises i feeden er bare de tre første linjene. Nå, hvis du vil lese hele bildeteksten uten at de klikker på «Mer», må du bruke 125 tegn eller mindre.

4.) Det bør starte med de viktige ordene – gjør det mer interessant for publikum å lese ved å sette de viktige ordene i begynnelsen av Instagram-bildeteksten. På den måten, hvis bildeteksten din er litt lang, har de god grunn til å trykke «Mer». Plasser hashtags og @mention på slutten av din caption.

5.) Bruk hashtags klokt – bruk bare hashtags som er relatert til innlegget ditt og publikummet. Bruk av for mange hashtags vil bare gjøre det vanskelig å lese. Hvis du vil gjemme hashtags, er det to måter du kan gjøre det på: Begrav dine hashtags fra resten av bildeteksten din ved hjelp av punktum og linjeskift. Instagram skjuler resten av bildeteksten etter de tre første linjene, så hashtags vil ikke bli vist for brukerne, med mindre de trykker på «Mer». Skriv dine hashtags i kommentarfeltet, i stedet for å skrive dem i bildeteksten din. Når du har publisert innlegget, skriver du hashtags i kommentarfeltet. Så fort noen få kommentarer lagt til innleggene dine, vil ikke hashtagene vises, med mindre alternativet «Se alt» er valgt.

6.) Oppmuntre til engasjement ved å invitere folk – Be publikum om å legge igjen kommentarer, nevne eller tagge sine venner, og be om deres mening. Oppmuntring til engasjemen er til stor hjelp for å øke kontoens engasjement rate. Så lenge innholdet i innlegget ditt er fengslende, vil publikum trolig gjøre det du vil at de skal gjøre. Noen merker driver en kommenter-for-å-vinne-konkurranse som en oppfordring for å unngå å bli forsømt. Hvem ville nekte slike ting hvis det er sjanser for at de vinner en kul premie, ikke sant? Så det er også et pluss.

Engasjement er en viktig faktor for enhver Instagram-konto. Makten til influencere er basert på kontoens engasjement. Slik velger bedrifter de riktige influencerne for å markedsføre sitt produkt. Videre selger noen få influencere Instagram-kontoer som de vokser over tid til andre brukere. Brukere må vite kraften i bildetekster som har en direkte innvirkning på engasjementet for postene.

Du kan også bruke det som er relevant for bildeteksten din for å gjøre det kort siden det også kan stå for et ord. Sitater brukes også som Instagram-bildeteksten, men sørg for at det er relevant for innlegget ditt. Det er noen brands som forklarer hva som skjedde bak kulissene i deres bildetekster. Et annet levedyktig alternativ for å øke Instagram-følgere og likes er å få promotering fra nettsteder som: FluidBuzz.com
Det er det! Håper dette hjelper deg med å skrive en god Instagram-bildetekst.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her